Nizip Ticaret Odası (NTO)

Etiketler :

Nizip Ticaret Odası Tarihçe
Odamız; Gaziantep’te 1898 yılında kurulan Gaziantep Ticaret ve Sanayi Odası’nın bünyesinde Nizip, Kilis ve İslahiye faaliyetlerini Ajanlık olarak sürdürmekteydi.
1927 yılında Gaziantep Ticaret Odası kayıtlı fabrika sayısı 9 iken, 1928’de 12’ye, 1933 yılındaise17’si merkezde, 11’i Kilis’te, 6’sı Nizip’te olmak üzere toplam 36’ya yükselmiştir.
11.Ocak.1943 tarihinde kabul edilen ve 18 Ocak 1943 yılında yürürlüğe giren 4355 no’lu “Ticaret ve Sanayi Odaları ve Ticaret Borsaları Kanunu” ile uzuvları olan Meslek Heyetleri ve Meclis ile Yönetim Kurulları olmuştur 1954-1957 yılları arasında Vilayet merkezinde faal halde 13, Nizip’te 15, Kilis’de 7 adet sabun imalathanesi mevcuttu.
Nizip’in simgesi haline gelen sabunculuk 1920’li yıllardan itibaren üretimi yapılmaktadır .1926 yılında ilçe olan Nizip in nüfusu 6.600 civarındaydı. 1933 yılında 6 adet fabrika mevcuttu 1952 yılında ilçe nüfusu 15.132’dir.1954-1957 yılları arasında faal halde 15 adet sabun fabrikası mevcuttu 1957 yılında üretime geçen Ülfet Gıda ve Sabun Sanayi A.Ş. Nizip’in ismini Türkiye’ye duyurmaktadır
1962 yılından itibaren Gaziantep’ten bağımsız olarak Nizip Ticaret ve Sanayi Odası ismini almıştır .Odaya kayıtlı firma sayısı 1962’de 248, 1968’de 372’dir.1973 yılında ilçemizde 8 adet ihracatçı firma mevcuttu.
1989 yılına kadar Ticaret ve Sanayi Odası adıyla faaliyete devam etmiştir,Gaziantep’e Sanayi Odası kurulmasıyla T.C. Sanayi ve Ticaret ve Bakanlığı’nın 22.05.1989 tarih ve 10(632/1027)
sayılı talimatıyla odanın unvanı NİZİP TİCARET ODASI olmuştur
Nizip Ticaret Odası 5174 sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar ve Borsalar Birliği Kanunu çerçevesinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
width=252
 Nizip Ticaret Odası YÖNETİM KURULU BAŞKANI
Nizipli işadamları girişimcilik konusunda her zaman önemli çalışmalara imza atmış. Tekstil Gıda Kimya Ahşap ve Metal işleme sektörlerinin yanı sıra Oto Galericilik pazarında da gösterilen atılımlar ve başarılarla bölgenin kalkınmasında önemli gelişmeler sağlamıştır. Üretim yapma biçimi ve pazarlama yöntemlerinin hızla değiştiği günümüzde artık şirketler yatırımlarını yaparken yerel değil küresel ölçekte düşünmek ve sürekli uluslararası pazarlara yönelik olarak üretim yapmak zorundadırlar.
Tüm sektörlerde rekabetin korkunç boyutlara ulaşması sonucu firmaların düşük maliyetle üretim yapabilecekleri ve hedef pazarlara yakın bölgelerde yatırım yapmalarına neden olmuştur. Bu şekilde farklı ülkelere yatırım yapılabilmesi ise en iyi şekilde kurulacak yerel ortaklıklar sayesinde gerçekleştirilebilir. İlçemizin ve yöremizin batıya çıkış kapısı olarak nitelendirildiği GAP Bölgesi de tarihin her dönemind de önemli bir ticaret ve kültür merkezi olmasının yanında stratejik öneme sahip bir coğrafyada yer alması nedeniyle de her zaman dikkat çekmiş ve kritik bir öneme sahip olmuştur. Tüm bu faktörler Nizip' li işadamlarının girişimcilik konusunda her zaman atak bir kişiliğe sahip olmalarını sağlamıştır.
KOBİ ' ler Avrupa ekonomisinin lokomotifi olarak gösterilmektedir. KOBİ ' ler ülke ekonomisinin ve sosyal yapının temelini oluşturmaktadır.
Bu konuda şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki bizler bölgenin sanayicileri tüccarları üreticileri ve yatırımcıları olarak ülke ekonomisinin temel taşlarıyız. İstihdamı yatırımı ve üretimi bizler yapıyoruz. Hükümetten beklentimiz işletmelerimizin yatırım üretim ve ihracat gibi ekonomik büyümeyi sağlayan faaliyetlerinin önündeki tüm engellerin kaldırılmasıdır.
 Saygılarımla...
Mehmet ÖZYURT Nizip Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı


Nizip Ticaret Odası MECLİS BAŞKANI
Nizip Ticaret Odası Meclis Başkanlığı seçiminde beni destekleyen tüm üyelerimize teşekkür ediyorum. Meclis başkanlığına üyelerimizin sevgisini ve saygısını kazanarak geldik ve bu memleketin insanıyız. Nizip ve Nizip sanayisinin sorunlarını en iyi bilenlerdeniz. Nizip sanayisi ve ticaretinin canlanması adına devraldığım yeni görevi, yönetim kurulu başkanımız, yönetim kurulu ve meclis üyesi arkadaşlarımla birlikte Abdullah ALTINBAŞ 'ın bıraktığı yerden ve aynı vizyon çerçevesinde titizlikle sürdüreceğiz.
Tarihi İpek yolu üzerinde bulunan ilçemiz bir çok medeniyete ev sahipliği yapmıştır. Nizip sanayisi 1900' lı yıllara dayanmaktadır. Bu yıllarda kurulan sabun fabrikaları sayesinde Nizip, Sabun Şehri olarak ta anılmaktadır. Müteşebbis ruha sahip Nizipli iş adamları ülke ekonomisine önemli katkılar sağlamış ve 1962 yılında Nizip Ticaret Odasını kurmuştur. İlçemiz ekonomisi, tarım ve tarıma dayalı sanayi üzerine kurulu olmasının yanında, diğer sektörlerde (Sabun, Plastik, ve Mamulleri gibi) Gıda sektörü (Antep fıstığı işletmeleri Zeytinyağı ve diğer yemeklik yağlar, Mercimek, Bulgur, Kapari, Konserve Salça, Un, Makarna...)Tekstil sektörü Pamuk-Çırçır,İplik, Halat ve Konfeksiyon gibi) Çelik ve Ahşap sektörü (Büro mobilyaları ve Mutfak mobilyaları ) Bu firmalarımızın önemli bolumu ihracat yaparak ilçe ve ülke ekonomisine katkılar sağlamaktadırlar.
Sürekli değişen ve gelişen ilçemizin daha çok kalkınması; üretimde, ticarette ve sanayide daha ileri seviyelere ulaşabilmesi için, odamız çalışmaları aralıksız sürmektedir. Nizip Ticaret Odası 49 yıllık geçmişiyle bölgenin gurur kaynaklarından bir tanesidir. Nizip' hizmet etmek benim için çok büyük onurdur. Nizip Ticaret Odası olarak, Nizip sanayisinin gelişmesi için, daha önce olduğu gibi uyum içerisinde çalışmaya devam edeceğiz.
 Saygılarımla...
 Mustafa DOKTOROĞLU
Nizip Ticaret Odası Meclis Başkanı

Nizip Ticaret Odası YÖNETİM KURULU
Ünvanı
 
          GÖREVİ
»
 MEHMET ÖZYURT Yönetim Kurulu Başkanı
»
 ALİ KILINÇ Yönetim Kurulu Başk.Yrd.
» BÜLENT ÖĞÜT Yönetim Kurulu Başk.Yrd.
» DAVUT KAPLAN Yönetim Kurulu Sayman Üyesi
» MEHMET SEYİT ÇEKER Yönetim Kurulu  
» BEKİR KARABACAK Yönetim Kurulu  
» İSMET ASLAN Yönetim Kurulu  

NTO Nizip Ticaret Odası MECLİS ÜYELERİ
Ünvanı
 GÖREVİ
»
 ORHAN MEŞE 
»
 ALİ KÜDÜN  Meclis Başk.Yard
» ALİ SARI Meclis Başk.Yard
» MUSTAFA ŞAHİN Meclis Katip Üye
» MEHMET ÖZYURT Yönetim Kurulu Başkanı
» MUSTAFA DOKTOROĞLU Yönetim Kurulu Başk.Yrd.
» BÜLENT ÖĞÜT Yönetim Kurulu Başk.Yrd.
»
 DAVUT KAPLAN Yönetim Kurulu Sayman Üyesi
»
 MEHMET SEYİT ÇEKER Yönetim Kurulu  
» BEKİR KARABACAK Yönetim Kurulu  
» İSMET ASLAN Yönetim Kurulu  
» SAVAŞ ALİ ALKAN Meclis Üyesi
» NECDET CEYHUN DENİZ Meclis Üyesi
» MAHMUT GÖKTAŞ Meclis Üyesi
»
 MEHMET ÜMİT Meclis Üyesi
»
 ALİ KILINÇ Meclis Üyesi
» ERCAN GÜVEN Meclis Üyesi
» NECDET BAŞEĞMEZ Meclis Üyesi
» İBRAHİM DEMİR  Meclis Üyesi
» ABDULKADİR KILIÇ Meclis Üyesi
» SITKI KOYUNCU  Meclis Üyesi
»
 ÖMER DELİPALTA Meclis Üyesi
»
 M.ALİ KARABACAK Meclis Üyesi
» M.EMİN KİRİŞÇİ Meclis Üyesi
» ABDULKADİR AKKUŞ Meclis Üyesi
» MUSTAFA KAYA Meclis Üyesi
» HASAN UÇAR  Meclis Üyesi
» ORHAN BUDAK  Meclis Üyesi
» MEHMET ŞAKİR ÖZTEKİN Meclis Üyesi


Nizip Ticaret Odası MECLİS ÜYELERİ
NİZİP TİCARET ODASI 
ÜnvanıGörevi
01-Sabun,Deterjan, Kimyasal Maddeler ve Temizlik Maddeleri İmalatı ve Ticareti 
 ÖZYURT GIDA VE KİMYA SANAYİ TİCARET LTD.ŞTİ.MEHMET ÖZYURTMeclis üyesiYönetim
MUSTAFA DOKTOROĞLU Meclis üyesiYönetim
FİLİK GIDA VE KİMYA SANAYİ PETROL ÜRÜNLERİ TİC.NAKLİYAT LTD.ŞTİKAMİL FİLİKKomite Başk.Yrd 
ÖMER FARUK ŞAHİN - ŞAHİN SABUN VE YAĞ SANAYİ Komite Başkanı 
SAYINOĞLU SABUN VE YAĞ SANAYİ TİCARET LTD.ŞTİ.MUSTAFA SAYIN  
02-Yağlı Tohumlar,Sıvı ve Katı Yağ İmalatı ve Ticareti
  PAM YAĞ GIDA VE KİMYA SANAYİ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİBEŞİR ÖZYURT  
  ALKANLAR YAĞ VE SABUN SANAYİ ANONİM ŞİRKETİSAVAŞ ALİ ALKANMeclis üyesi 
  BEKİR KARABACAK - KARABACAK KONTİNİ SİSTEM Meclis üyesiYönetim
  GÜVENAL SABUN PRİNA RAFİNE YAĞ SAN.VE TİC.A.Ş.ALİ AYHAN AKPEKKomite Başkanı 
  AVNİ UYGUR - UYGUR SABUN,ZEYTİNYAĞI VE PRİNA ODUN İMALATI Komite Başk.Yrd 
03-Gıda Maddeleri İmalatı ve Ticareti
  NİZİP ÜMİT GIDA PAZARLAMA İTHALAT VE İHRACAT İMALAT SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ.MEHMET ÜMİTMeclis üyesi 
  GÖKŞAL ET VE ET ÜRÜNLERİ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİMAHMUT GÖKTAŞMeclis üyesi 
  DENİZ TARIM ÜRÜNLERİ TİCARET SANAYİ ANONİM ŞİRKETİNECDET CEYHUN DENİZMeclis üyesi 
  MÜSLÜM KILIÇASLAN ÖZ ÇAĞDAŞ UNLU MAMÜLLERİ   
  SADİN KILIÇASLAN Komite Başk.Yrd 
  MUSTAFA GÜMÜŞ - KOMİSYONCU Komite Başkanı 
  KAZOĞLU UNLU MAMÜLLERİ GIDA VE İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİMEHMET KAZ  
04-Sert Kabuklu Yemişlerin İmalatı ve Yerli Mahsulleri Ticareti
  ALİ KILINÇ Meclis üyesi 
  FISTIKÇI GIDA PAZARLAMA TİCARET VE İMALAT LTD.ŞTİ.ERCAN GÜVENMeclis üyesi 
  İSMET ASLAN Meclis üyesiYönetim
  MÜSLÜM KAYA NİZİP FISTIK İŞLETMESİ Komite Başkanı 
  RECEP OKTAY OKTAY TİCARET Komite Başk.Yrd 
  AKKOYUNLU FISTIKÇILIK GIDA TEKSTİL VE İNŞAAT SANAYİ DIŞ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİNEVZAT AKKOYUN  
  ÖZDEMİR İÇ VE DIŞ TİCARET GIDA SANAYİ LİMİTED ŞİRKETİİBRAHİM ÖZDEMİR  
05-Hububat Bakliyat İşleme,Zirai Ürünler Ticareti ve Yem İmalatı İle Tarımsal Kooperatifler
  PAKEL GIDA ÜRÜNLERİ PETROL İNŞAAT TURİZM EĞİTİM BASIN VE MÜŞAVİRLİK HİZ.SAN.TİC.LTD.ŞTİABDULLAH ALTINBAŞMeclis üyesi 
  İBRAHİM DEMİR  Meclis üyesi 
  BAŞEĞMEZ GIDA MADDELERİ TİC.VE PAZARLAMA LTD.ŞTİ.NECDET BAŞEĞMEZMeclis üyesi 
  DOĞAL YAĞ SANAYİ TİCARET LTD.ŞTİ.   
  ORHAN MEŞE Komite Başk.Yrd 
  BÜLENT ÖZDEMİR - ÖZDEMİR TARIM Komite Başkanı 
  MEHMET ASLAN (AHMET OĞ.) AS-AŞ BULGUR SANAYİ   
06-Motorlu Araçların Alım Satımı, Ticareti ve İmalatı
  ABDULKADİR KILIÇ Meclis üyesi 
  SITKI KOYUNCU ÖZKOYUNCULAR OTOMOTİV Meclis üyesi 
  AHMET KILIÇPARLAR MERKEZ OTO GALERİ Komite Başk.Yrd 
  TALİP YILMAZ-ÖZYILMAZ OTOMOTİV   
  İBRAHİM KÜÇÜKKOÇ Komite Başkanı 
07-Enerji,Ulaştırma-Depolama ve Destekleyici Faaliyetler
  ÖZ VOLKAN PETROL ÜRÜNLERİ-NAKLİYAT VE İNŞAAT SANAYİ TİCARET LTD.ŞTİ.MEHMET SEYİT ÇEKERMeclis üyesiYönetim
  ALİ KÜDÜN OKPET PETROL Meclis üyesi 
  DELİPALTA TARIM ÜRÜNLERİ AKARYAKIT SAN.TİC.LTD.ŞTİ.ÖMER DELİPALTAMeclis üyesi 
  ALTUR GIDA PETROL ÜRÜNLERİ İNŞAAT VE TAŞIMACILIK SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ   
  ÖZ-AKSOY NAKLİYAT PETROL TAŞIMACILIK OTOMOTİV TEKSTİL GIDA SAN.TİC.LTD.ŞTİ.MÜSLÜM AKSOY  
  ALAETTİN MARUFOĞLU MARUF PETROL Komite Başk.Yrd 
  KESKİN MÜHENDİSLİK, İNŞAAT MALZEMELERİ SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİAHMET KESKİNKomite Başkanı 
08-İnsan Sağlığı ve Sosyal Hizmet Faaliyetleri
  NİZİP ÖZEL EĞİTİM TEDAVİ VE REHABİLİTASYON HİZMETLERİ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİM.EMİN KİRİŞÇİMeclis üyesi 
  ÖZEL NİZİP MOTORLU TAŞITLAR SÜRÜCÜ KURSU LİMİTED ŞİRKETİM.ALİ KARABACAKMeclis üyesi 
  NAZAR SÜRÜCÜ KURSU EĞİTİM HİZMETLERİ ELEKTRONİK VE GIDA SAN.TİC LTD.ŞTİ.M.CABİR ASLANKomite Başkanı 
  NİZİP LİDER SÜR.KUR.ÖZEL EĞİT.ÖĞRET.ELEKTRO.MALZ.BİLGİ İŞLEM İHTİ.TUR.NAK.TEMİZLİK VE GIDA MAD.SAN.TİC.LTD.ŞTİ.CUMA AVCI  
  NEZİR HAYVANCILIK VE YEM SAN. TİC.LTD.ŞTİ.NECİP ALKURTKomite Başk.Yrd 
09-Dayanıklı Tüketim Malları ve Tekstil Ürünlerinin İmalatı ve Ticareti
  DİM-KA HALAT İP TEKSTİL TARIM ÜRÜNLERİ SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİDAVUT KAPLANMeclis üyesiYönetim
  AK-İŞ TİCARET DAYANIKLI TÜKETİM MALLARI PAZARLAMA ANONİM ŞİRKETİABDULKADİR AKKUŞMeclis üyesi 
  OKYANUS YAPRAK TEKSTİL GİYİM VE GIDA SAN. TİC. LTD. ŞTİ.HÜSEYİN YAPRAKKomite Başk.Yrd 
  ASİL BÜRO MOBİLYA İMALAT VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİM.EMİN YILDIRIRKomite Başkanı 
  DİKER KARDEŞLER DAYANIKLI TÜKETİM MADDELERİ SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİM.ŞÜKRÜ DİKER  
10-Kıymetli Madenler,Elektronik Malzemeler Alım Satımı ve İmalatı
  ÖZSARI KUYUMCULUK KIYMETLİ MADENLER TURİZM TAŞIMACILIK VE İNŞAAT SAN.TİC.LTD.ŞTİ.ALİ SARIMeclis üyesi 
  İLKER DÖVİZ VE ALTIN TİCARET ANONİM ŞİRKETİMUSTAFA KAYAMeclis üyesi 
  SEZER MÜCEVHERAT GIDA ELEKTRONİK EŞYALAR AKARYAKIT SAN VE TİC. LTD. ŞTİ.M.AKİF SEZER  
  BÜNYAMİN BİLİCİ Komite Başkanı 
  HABİP ERKİN ERKİN REKLAM Komite Başk.Yrd 
11-Mimarlar-Mühendisler,İnşaat Malzemeleri İmalatı,Satışı ve Ticareti, Gayrimenkul Alım Satımı İle Ahşap İşleri ve Dekorasyonu
  HASAN UÇAR - MET-SAN MİMARLIK Meclis üyesi 
  ORHAN BUDAK - SEMERKAND MÜHENDİSLİK Meclis üyesi 
  ŞAHİN MÜTEAHHİTLİK-MÜHENDİSLİK İNŞAAT TİCARET VE SANAYİ LTD. ŞTİ.MUSTAFA ŞAHİNMeclis üyesi 
  MEHMET GÜZEL MET-ZEL MİMARLIK MÜTEAHHİTLİK   
  ERSİN ÖZDEMİR - MİMAR   
  MAHMUT POLAT - POLAR MÜHENDİSLİK Komite Başkanı 
  ERTUĞRUL ÖĞÜT Komite Başk.Yrd 
12-Finans, Sigorta,Müşavirlik Faaliyetleri
  BÜLENT ÖĞÜT Meclis üyesiYönetim
  MEHMET ŞAKİR ÖZTEKİN Meclis üyesi 
  NİZİP CAN SİGORTA ARACILIK HİZMETLERİ LTD.ŞTİ.NECATİ KILIÇ  
  CANEL SİGORTA ARACILIK HİZMETLERİ LİMİTED ŞİRKETİİSMAİL KARAKomite Başk.Yrd 
  ÖMER ÇAPAN - ÇAPAN SİGORTA VE ARACILIK HİZMETLERİ Komite Başkanı
 Nizip Ticaret Odası DİSİPLİN KURULU ÜYELERİ
ALİ KAYA (MUSTAFA OĞLU)  -  Başkan
ÇETİNKAYA TEKSTİL GIDA SANAYİ VE TİCARET LTD.ŞTİ. - KEMAL ÇETİNKAYA 
ÇİÇEK KİMYA VE SABUN SANAYİ TİCARET LTD.ŞTİ. - KASIM ÇİÇEKTAŞ
FEVZİ POLAT  
BÜLENT KARAKOÇ 
NEŞE UYGUR 

0 yorum: